تلفن های تماس: 02166958012 | 09195639033
HAVOSH BOOK×

کتاب درمان شناختی رفتاری یائسگی (برنامه گام به گام برای غلبه بر گرگرفتگی، نوسان خلق، بی خوابی، اضطراب و افسردگی)


10 %

85.500 تومان


توضیحات کتاب:

کتاب درمان شناختی رفتاری یائسگی (برنامه گام به گام برای غلبه بر گرگرفتگی، نوسان خلق، بی خوابی، اضطراب و افسردگی)، اثر شریل گرین با ترجمه سهیلا حسینیان می باشد. این کتاب توسط نشر اسبار منتشر شده و شامل 2 بخش و 10 فصل به شرح زیر است:

  • بخش یک: یائسگی، علایم و گزینه های درمانی

فصل 1: یادگیری درمورد یائسگی

فصل 2: شناخت علائم شما

فصل 3: انتخاب گزینه درمانی

فصل 4: اتخاذ رویکرد شناختی رفتاری

  • بخش دوم: درمان شناختی رفتاری برای علایم یائسگی

فصل 5: مدیریت گر گرفتگی و تعریق شبانه

فصل 6: غلبه بر اضطراب

فصل 7: مقابله با افسردگی و احساسات دیگر

فصل 8: خواب شبانه آرام:

فصل 9: پرداختن به مشکلات دستگاه ادراری تناسلی و نگرانی های جنسی

فصل 10: تثبیت دستاوردها و حرکت به جلو

چند خط درباره کتاب حاضر:

وقتی که گر گرفتگی به سراغم آمد و عرق روی ضورتم جاری شد، سعی کردم آن را نادیده بگیرم و روی گفت و گوی شام تمرکز کنم. موهایم شروع به مرطوب شدن کرد و احساس می کردم در یک ماراتن دویده ام. فکر کردم در بدنم چه خبره زمانی که وارد یائسگی شدم، متوجه شدم که در مرحله ی متفاوتتی از زندگی خود هستم. مطمئن نبودم چه احساسی نسبت به آن دارم. شروع کردم به فکر کرذن در مورد معنای زندگی و هدفم در زندگی. احساس فقدان داشتم و برای درک آن تلاش کردم. رابطه من با شوهرم تیره شد زیرا صمیمیت جنسی مان به دلیل تغییراتی که در بدنم در این زمان پیش آمده بود، کمتر شده بود. احساس مس کردم خشک شده ام و مراقبت دردناک می شود. من همیشه فردی با ثبات و شاداب بوده ام اما از زمانی که به یائسگی نزدیک شده ام. متوجه شده ام که حالم متفاوت شده است. من نسبت به خانواده ام خشن هستم و احساس می کنم پرخاشگر شده ام. از زمان یائسگی، به سختی می توانک آخرین باری را که کامل خوابیده ام را به خاطر آورم. ذهن من تمام شب مشغول است و متوجه می شوم که نگران انواع چیزهایی هستم که صبح ها چندان مهم به نظر نمی رسند. تجربه هر زنی از یائسگی متفاوت است.

متن روی جلد کتاب:

باوجود این که یائسگی بخش مهم، طبیعی و طولانی در زندگی هر زنی به شمار می رود و زنان در این دوران علایم جسمی و روان شناختی حتی ناتوان کننده ای را تجربه می کنند، به اندازه کافی به این مهم پرداخته نشده است. بر آن شدیم تا با ترجمه این کتاب در جهت برجسته سازی اهمیت این دوران و آگاهی سازی درباره لزوم مشاوره و حتی مداخله درمانی در این دوره، گامی هرچند کوچک برداریم. این کتاب نه تنها برای متخصصین کاربرد دارد، بلکه زنان نیز می توانند با مطالعه آن و به کارگیری راهکارهای کتاب، کیفیت زندگی خود را در این دوران ارتقا بخشند.

خرید کتاب درمان شناختی رفتاری یائسگی (برنامه گام به گام برای غلبه بر گرگرفتگی، نوسان خلق، بی خوابی، اضطراب و افسردگی)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.