کتاب و کتابخوانی

راهنمای خرید کتاب کمک درسی / چه کتاب کمک درسی مناسب من می باشد؟

اگر دانش آموز، دانشجو، استاد یا کسی هستید که می خواهید کتاب های کمک درسی تهیه کنید ولی از نحوه انتخاب یک کتاب مناسب برای خود مشکل دارید و نمی دانید چطور بهترین انتخاب را داشته باشید ما در این نوشته راهنمای خرید کتاب کمک درسی را طبق شرایطی که شما دارید برایتان آماده کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را به صورت راحت داشته باشید.

راهنمای خرید کتاب کمک درسی

خب به اصل مطلب میرسیم در این بخش گام به گام جلو میرویم، در بخش اول چک لیستی از مواردی که باید هنگام تهیه منابع کمک درسی در نظر بگیریم را به صورت کلی خواهیم فهمید، سپس هر گزینه را بررسی می کنیم و شرایط آن را مطالعه خواهیم کرد تا اطلاعات لازم را از هر گزینه کسب کنیم.

چک لیست انتخاب منابع کمک درسی مناسب

  • پایه درسی و دروس مورد نیاز
  • اطلاعات و رزومه نویسنده
  • اطلاعات و رزومه مترجم
  • دیدگاه ها و نقد و بررسی
  • هزینه و قیمت کتاب
  • نحوه خرید کتاب و دریافت آن

پایه درسی و دروس مورد نیاز

شما در نگاه اول باید بررسی کنید کتاب خود را برای چه پایه درسی و کدام دروستان لازم است؟ مثلا شما اگر پایه سوم دبستان باشید و درس های ریاضی و فارسی برایتان لازم باشد باید به دنبال کتابی باشید که بیشتر بر روی این موضوعات تمرکز کرده باشد یا به صورت جداگانه برای هرکدام از دروس تهیه شود.

اطلاعات و رزومه نویسنده کتاب

اگر یک نویسنده حرفه ای و با رزومه کتابی که می خواهید را نوشته باشد میزان کیفیت کتاب بسیار بیشتر از دیگر کتاب های موجود است، چرا که اطلاعات و تجربه ای که از نوشته ها و تحقیقات قبلی خود دارد در این امر به او کمک می کند تا کمی و کاستی های کمتری داشته باشد. البته این به این معنا نیست که اگر نویسنده ای که در اوایل نوشتن کتاب خود شروع به کار کرده است کتاب مدنظرتان را آماده کرده است کتاب بی کیفیت باشد ولی سابقه و رزومه می تواند خیال شما را از کیفیت کتاب راحت کند.

اطلاعات و رزومه مترجم کتاب

در کتاب هایی که به صورت ترجمه ارائه می شوند همانند روزمه و سابقه نویسنده رزومه و سابقه مترجم می تواند مهم باشد چرا که ترجمه درست و روان برای انتقال درست مفاهیم می تواند بسیار موثر و روند یادگیری را آسان کند.

مطالعه دیدگاه ها و نقد و بررسی کتاب

یکی از موارد مهم هنگام انتخاب کتاب مطالعه نقد و بررسی های موجود در سایت ها و شبکه های اجتماعی در ارتباط با کتاب است این نقد و بررسی می تواند به شما کمک کند تا نقاط قوت و ضعف هر کتاب را بدانید و راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید.
افرادی که قبلا کتاب را تهیه کرده و آن را مطالعه کرده اند می توانند مشاوران خوبی برای شما باشند شما می توانید نظرات این افراد را در سایت ها و زیر پست های مرتبط با کتاب، در شبکه های اجتماعی و… مطالعه کرده تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

هزینه و قیمت کتاب

یکی دیگر از مواردی که باید بررسی کنید قیمت کتاب است اگر قیمت کتاب برایتان مهم ایست شما می توانید نسخه های مختلف را بررسی کنید و قیمت های هر کتاب را با کتاب دیگر مقایسه کنید.
متاسفانه بسیاری فکر می کنند اگر قیمت کتاب بالا باشد کیفیت کتاب بالا است و بسیاری هم فکر میکنند کتاب های ارزان قیمت مناسب می باشند اما شما باید بدانید نه قیمت بالا و نه قیمت پایین هیچکدام تضمین کننده کیفیت کتاب نیست شما با بررسی شرایط بالا در صورتی که یک کتاب نسخه اصلی آن قابل تهیه بود می توانید آن را تهیه کنید و در صورت پیدا کردن منابعی که نسخه اصلی را با تخفیف ارائه می دهند به دنبال تهیه کتاب مورد نظر باشید.

نحوه خرید و دریافت کتاب

شما باید ببینید شرایطتان برای تهیه کتاب چیست؟ می خواهید کتاب را حتما حضوری خرید کنید یا می خواهید بدون صرف وقت و رفت و آمد کتابتان را تهیه کنید.
آیا کتابی را که لازم دارید در سطح شهر موجود است یا فقط قابل سفارش به صورت اینترنتی است یا برعکس و… که باید برای تهیه یک کتاب در نظر بگیرید.

در بالا شرایط لازم و از راهنمای خرید کتاب کمک درسی استفاده کردیم تا بتوانیم با خیال راحت کتاب هایی را که لازم داریم را پیدا کرده و تهیه کنیم.

شما می توانید در صورت لزوم هرگونه سوال یا صحبتی با ما و کاربران سایت دارید را در زیر این مطلب ارسال کنید.

توجه: شما می توانید هرگونه کتاب کمک درسی، کتاب دانشگاهی و… را از فروشگاه اینترنتی هاوش بوک تهیه کرده و از تخفیفات هیجان انگیزی بر روی کتاب های اصلی و با کیفیت برخوردار باشید. جهت استفاده می توانید از لینک های زیر استفاده کنید یا با مراجعه به سایت هاوش بوک از منوی سایت دسته بندی های مختلف کتاب ها را مشاهده و بررسی کنید.

کتاب های کمک درسی

کتاب های دانشگاهی

سایت هاوش بوک

مجموعه صفر به صد

در صفر به صد به تولید محتوا و سئو میپردازیم، ما می توانیم در زمینه های تعیین استراتژی و ارائه راهکارهای فروش و بازاریابی خدمات ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا